هیئت سعودی در چهارمین نشست سالانه رهبران اقتصاد فضایی G20 در هند حضور دارد



یک هیئت سعودی در چهارمین نشست رهبران اقتصاد فضایی G20 که روز پنجشنبه در بنگلور هند آغاز شد، شرکت کرد.
محمد التمیمی، مدیر عامل آژانس فضایی عربستان، رهبری تیم سعودی را در این گردهمایی دو روزه برعهده داشت که طی آن شرکت‌کنندگان در مورد راه‌های ارتقای نقش اقتصاد فضایی و کمک‌های ملموس آن به تلاش‌ها برای رسیدگی به چالش‌های جهانی و دستیابی به هدف آن به بحث و گفت و گو پرداختند.
 این نمایندگان شامل نمایندگان آژانس‌های فضایی و سازمان‌های مرتبط از کشورهای عضو G20 به همراه مهمانان دعوت شده از سایر کشورها و روسای سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بودند.
التمیمی طی سخنانی در این دیدار گفت که روحیه همکاری و خوش‌بینی که در گردهمایی سالانه ریشه دوانده است به ویژگی مشترک فعالیت‌ها و تلاش‌های فضایی جهانی تبدیل شده است. وی افزود، این ویژگی است که به آینده بلندمدت بشریت از نظر نحوه استفاده از بخش فضایی و کاربردهای آن ادامه خواهد داد. او همچنین از مقامات هند و مقامات سازمان تحقیقات فضایی هند به دلیل میزبانی این نشست مهم تشکر کرد. 
پادشاهی سعودی در راستای پیش‌برد اهداف مشترک این نشست و در راستای تعهدات خود به عنوان یکی از امضاکنندگان توافقنامه آرتمیس، که به عنوان راهنمای اکتشاف فضای غیرنظامی پایدار عمل می کند و با مشارکت خود در راستای اجرای جنبه‌های عملی ۱۹۶۷ تلاش می‌کند. 
نشست سالانه یکی از نتایج ریاست پادشاهی بریتانیا بر این گروه در سال ۲۰۲۰ است که طی آن برای اولین بار در دستور کار قرار گرفت تا همکاری‌های مرتبط با فضا بین کشورها برای به حداکثر رساندن منافع اقتصاد فضایی افزایش یابد و استفاده از داده‌های مرتبط برای حمایت از توسعه پایدار، امنیت غذایی و سلامت جهانی در دستور کار قرار گیرد.
عدنان نگاری
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها